nuffnang

Family Trip to Phuket, Thailand


16,17,18 bulan Mei 2012 lepas, kami sekeluarga pergi bercuti di Phuket, Thailand. Seperti yang kita tahu Phuket adalah sebuah tempat peraginan yang amat menarik dan di kenali serata dunia. Kami sekeluarga berpeluang bercuti di sana selama 3 hari 2 malam. Seriously kawan2, tempatnya memang amat menarik...
Sepanjang kami berada di sana, kami menginap di Millennium Resort hotel di kota Patong, Phuket. Hotel ni boleh dikata kan hotel lima bintang kerana segala kelengkapan serta perkhidmatan yang di sediakan amatlah selesa dan memuaskan hati kami.

Semasa berada di sana iaitu pada hari kedua kami di sana, banyak tempat menarik yang sempat kami lawati salah satunya adalah Karon View Point. Tempat ini menunjukkan permandangan luas dari segala sudu di Phuket. Kami dapat melihat pulau2 di Phuket dari arah yang sangat jelas. Memang amat menarik serta cantik.


 Kami juga sempat melawat kilang paling popular di kota Patong itu iaitu kilang Sri Bhurapa Orchid. Kilang ini merupakan kilang memproses buah badam. kami dapati buah badam ini diproses menjadi berbagai2 jenis keropok serta air minuman yang sangat lazat
Seterusnya kami juga tidak ketinggalan untuk melihat permandangan di sekitar laut di pusat peraginan tersebut. Permandangannya memang amat memuaskan hati kami.

Gambar di atas ini menunjukkan permandangan di sekitar hotel kami..cantik kan!!!

Kami sekeluarga sempat juga bershopping di luar hotel. Tempat shopping yang paling terkenal serta murah di kawasan tersebut adalah Big c. Di sini, kami dapati harga yang di tawarkan adalah berpatutan.

Seriously, di sana kami amat susah untuk mencari makanan. Gambar di atas menunjukkan gambar kami makan breakfast di hotel. Makan tengahari serta malam kami terpaksa mencari restoran halal di luar hotal. 

Kami juga sempat bershopping di sekitar hotel. then dalam otak pun kata Shopping!!Shopping!!!...haha...Memang best!!

nota kaki: Kami mengucapkan terima kasih kepada Jenny iaitu pemandu pelancong kami yang ringan tulang membantu kami sekeluarga sepanjang berada di sana...Thanks Jenny!!!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang

[URL=http://s07.flagcounter.com/more/rQf][IMG]http://s07.flagcounter.com/count/rQf/bg=FFFFFF/txt=00. Powered by Blogger.

nuffnang

Followers

Related Posts with Thumbnails

My Facebook

Follow Me

 Add Me  Follow Me

About Me

My photo
"NeVer LeT thE FeAr Of StRiKiNg OuT KeEp YoU FrOm PlAyInG ThE GaMe..."

Template Brought by :

blogger templates