nuffnang

Kerjaya sebagai seorang ACCOUNTANT

Assalammualaikum, Nira kembali lagi meng update blog....

Kali ni Nira ingin bercerita sedikit tentang bidang yang Nira ceburi sekarang ini iaitu bidang perakaunan. Nira baru sahaja balik dari berkursusu di PUNB yang diadakan pada 23 hingga 26 september 2013 lepas. Banyak juga ceramah-ceramah motivasi yang terdapat di kursus ini...so, sepanjang berada di kursus ini, Nira rasa proud to be budak perakaunan kerana penceramah-penceramah disitu tak habis-habis memuji kerjaya bidang perakaunan ini....



Accountant adalah salah satu pekerjaan atau bidang professional selain dari Engineer, Doktor, Architect dan Peguam. Kenapa ia termasuk dalam bidang professional? ianya di sebabkan pekerjaan ini memerlukan daya pemikiran yang sangat tinggi dan tidak semua orang boleh membawa aliran tersebut. Nira juga pernah membaca akhbar yang menceritakan tentang bidang pekerjaan professional ini mempunyai peluang pekerjaan yang meluas.

Tugas seseorang Accountant ni sangat besar dan mencabar kerana dia bukan sahaja perlu mengetahui pengurusan syarikat, finance, ekonomi, tetapi dia juga perlu mengetahui aliran wang syarikat, penyata untung rugi, costing, taxation dan macam-macam lagi, boleh dikatakan dia ni jantung syarikat.

Harapan Nira ialah, Nira nak menjadi salah seorang Chartered Account (CA) di Malaysia seperti akak Nira...InsyaAllah...





0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang

[URL=http://s07.flagcounter.com/more/rQf][IMG]http://s07.flagcounter.com/count/rQf/bg=FFFFFF/txt=00. Powered by Blogger.

nuffnang

Followers

Related Posts with Thumbnails

My Facebook

Follow Me

 Add Me  Follow Me

About Me

My photo
"NeVer LeT thE FeAr Of StRiKiNg OuT KeEp YoU FrOm PlAyInG ThE GaMe..."

Template Brought by :

blogger templates