nuffnang

The 10th Kingdom still in my mind!!


The 10th kingdom adalah sebuah cerita fantasi yang di bintangi oleh pelakon2 utamanya seperti kimberly williams sebagai virginia lewis, Scott Cohen sebagai wolf, John Larroquatte sebagai Toney Lewis beserta seekor anjing istana. keempat empat bintang ini lah yang menghidupkan cerita 10th kingdom ini, dan sekali gus menghasilkan jalan cerita yang sungguh memberangsangkan tahniah di ucapkan kepada pengarah cerita ini iaitu David Carson.

10th kingdom ini mengisahkan tentang virginia lewis serta ayahnyer Toney Lewis telah terperangkap ke dalam dunia lain yang mana dunia tersebut tidak pernah di lewati oleh individu sezamannya.Dunia tersebut mempunyai sembilan kerajaan yang pernah di perintah semasa zaman puteri Snow white serta puteri cinderella. Kisah ini bermula semasa pernobatan putera Wendel iaitu cucu kepada puteri Snow white sebagai pemegang tahtah untuk kerajaan empat telah disanggah oleh ratu sihir kerajaan tersebut yang telah terkeluar dari kurungan penjaranya dan dengan jayanye menukar Wendel menjadi anjing namun anjing tersebut berjaya melarikan diri sehingga berjumpa dengan virginia serta ayahnya Toney.Ratu sihir itu akhirnya meminta pertolongan dari wolf untuk menangkap anjing tersebut. Wolf akhirnya berjaya menjumpai anjing tersebut beserta virginia dan ayahnya, namun Wolf mengingkari arahan ratu tersebut untuk membawa anjing tersebut ke istana setelah dia jatuh cinta dengan Virginia Lewis.

Detik-detik cemas bemula keatas mereka berempat. Ratu sihir tersebut sedaya upaya mengunakan cara apa sekali pun untuk menangkap anjing tersebut yang juga bakal putera kerajaan keempat untuk memenuhi kemahuannya menjadi permainsuri kerajaan tersebut.

Akhirnya ratu tersebut berjaya menangkap mereka berempat dan di sini lah segala rahsia terbongkar. Ratu tersebut merupakan ibu kepada Virginia Lewis. Mereka telah terpisah sekian lama dan Virginia serta ayahnya tidak tahu di mana hilangnya perempuan tersebut hingga lah hari tersebut. Pergelutan belaku hingga mengakibatkan ratu sihir itu mati di bunuh anaknya sendiri sekali gus menamatkan misi buruknya serta menamatkan sihirnya ke atas putera wandel, kini bermulalah penobatan putera tersebut sebagai pemegang tahtah kerajaan keempat dan virginia akhirnya balik ke dunia nya yang juga di gelar 10th kingdom bersama kekasihnya Wolf.

Cerita nie memang the best!!setelah lama menanti pihak television memainkan semula cerita nie akhirnya diri ku membuat keputusan mendownload cerita ini sampai habis..sehingga ke hari ini cerita 10th kingdom selalu di mainkan di PC milik ku..huhu..x rugi download citer nie...mmg best!!!


1 comments:

CeritaSekupang said...

dulu pernah layan juga cerita ni kat ntv7...best juga...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang

[URL=http://s07.flagcounter.com/more/rQf][IMG]http://s07.flagcounter.com/count/rQf/bg=FFFFFF/txt=00. Powered by Blogger.

nuffnang

Followers

Related Posts with Thumbnails

My Facebook

Follow Me

 Add Me  Follow Me

About Me

My photo
"NeVer LeT thE FeAr Of StRiKiNg OuT KeEp YoU FrOm PlAyInG ThE GaMe..."

Template Brought by :

blogger templates