nuffnang

The Cave Of The Golden Rose still mantap!!












The Cave Of The Golden Rose adalah antara salah satu filem kegemaranku...filem italy ini berunsurkan fantasy, ianya diterbitkan sekitar tahun 1993 oleh pegarahnye Lemberto Bava. Barisan-barisan pelakon utama yang menjaya kan cerita ini adalah Alessandra Martines sebagai Fantaghiro, Kim Rossi Stuar sebagai Romualdo, Nicolas Roger sebagai Tarabas serta seekor angsa yang boleh berkata-kata. Tak salah saya la, filem ini keluar di kaca television time saya kecil dahulu. Tak silap saya dua kali cerita ini di tayangkan..hurm..memang kenangan betol cerita ini..Ramai juga antara kita yang meminati cerita ini, memang tak miss langsung setiap episod yang di tayangkan.

Time tengok citer ni, minat sangat tengok fantaghiro. Dia adalah seorang wanita yang sangat aggressive, berani serta tabah. Dia sentiasa hidup dengan misi nya untuk mencari kekasihnya Romualdo sehingga sanggup menyamar sebagai lelaki. Cita-cita nya untuk menghidupkan kekasihnya yang telah di sumpah menjadi patung di tentang hebat oleh keluarganya yang juga merupakan kerabat di raja ketika itu, dengan keberanian serta bimbingan dan tunjuk ajar dari perempuan sihir yang di lakonkan oleh Angela Molina, akhirnya Fantaghiro berjaya dengan misi nya menyelamatkan kekasihnya, kemudian mereka berjaya di kahwinkan di istan dan hidup aman dan damai.

~harap2 rancangan ini dapat diulang tayang balik~peach!!

3 comments:

HafidzaHalim said...

best gileeeeeeeeeeeeeeeeeee cerita niyh bole...!
hehehehehhe

Unknown said...

ye..dlu penah tyg kt tv... kt tv2... tp syg, xpenah abis tgk cter ni... xtau ape ending die.. jln cter menarik... lakonan fantaghiro sentiase sy mimpi2 kn... :D

Anonymous said...

harap2 ada team filem hollywood buat come back version baru cerita nih...at least ubat kerinduannn

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang

[URL=http://s07.flagcounter.com/more/rQf][IMG]http://s07.flagcounter.com/count/rQf/bg=FFFFFF/txt=00. Powered by Blogger.

nuffnang

Followers

Related Posts with Thumbnails

My Facebook

Follow Me

 Add Me  Follow Me

About Me

My photo
"NeVer LeT thE FeAr Of StRiKiNg OuT KeEp YoU FrOm PlAyInG ThE GaMe..."

Template Brought by :

blogger templates