nuffnang

Kehidupan


14 may 2011...2.30 pagi...


Malam nie terasa xboleh tido...hurm..xtahu kenapa...bile pejam je mata teringat zaman masa sekolah, matrix n university...Alhamdulillah, segalanya berjalan dengan lancar...bila mata xngntok...tngan pun terasa macam nak menaip..then cepat2 bukak blog nie...sebenarnya xtahu nak taip apa...terlalu sunyi sangat malam nie...hurm...

hati ni rasa macam rindu kat kawan2 sekolah dulu...saat2 yang paling best adalah saat2 di sekolah menengah dulu...mana xnyer, kawan sume satu kepala...terasa bahagia sngat time tue...hurm..rindu2..

"Ya Allah, berikan lah aku kekuatan untuk mengharungi segala dugaan di duniaMu ini...sesungguhnya aku adalah hambaMu yang lemah...tunjukkan lah aku jalan menuju kejayaan Ya Allah...jalan menuju keredhaanMu...amin"

Bukan mudah untuk mengecapi kejayaan, dan amat mudah untuk gagal....sekiranya tersalah langkah pasti membawa padah...tambah2han dunia semakin hari semakin maju...so, pemikiran manusia semua semakin hari semakin maju dan kehadapan...sukar untuk kita menjagkakan hari muka...dan sudah tentu kita semua mengimpikan yang terbaik...untuk menjadi yang terbaik memang lah payah...ketabahan, keyakinan, pengorbanan amatlah di perlukan...yang paling penting adalah usahan dan doa hendaklah sentisa berseiringan baru hidup bertambah sempurna...hurm...

Kadang2 kita tidak pernah bersyukur dengan apa yang kita miliki selama ini...Allah jadi kan manusia sama sahaja...tiada lebih tiada kurang...kadang2 kita selalu mengidamkan apa yang orang lain ada dan selalu mengimpikan yang terbaik untuk diri sendiri...dan akhirnya sikap itu memakan diri sendiri akibat terlalu mengikut nafsu dan perasaan...bila diri sudah binasa maka hidup tidak bermakna...so, rosaklah diri kita...hurm..dunia2...

walau apa pun yang terjadi..jgn lah cepat mengaku kalah...bersainglah selagi kita mampu...sy yakin semua manusia mampu bersaing untuk menjadi yang terbaik dari yang terbaik...kerana hidup bersaing ke arah kebaikan adalah amat bagus untuk kesihatan malah dapat memperbaiki kehidupan kita kearah kesejahteraan dari semasa ke semasa..jadi bersainglah wahai kawan2...sekian wasallam..

2 comments:

cikgu fiQ said...

huhu~aku rendu gak.zaman tadika...haha!
nway,,BW here..kaLu sudi2,jenguk la sini.
http://simpleasfiq.blogspot.com/
kaLu nak foLLow 2, diaLu2kan~

diriku said...

nice entry =]

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang

Pages

[URL=http://s07.flagcounter.com/more/rQf][IMG]http://s07.flagcounter.com/count/rQf/bg=FFFFFF/txt=00. Powered by Blogger.

nuffnang

Followers

Related Posts with Thumbnails

About Me

My photo
"NeVer LeT thE FeAr Of StRiKiNg OuT KeEp YoU FrOm PlAyInG ThE GaMe..."

Music


Template Brought by :

blogger templates